Crochet pouf

Eind februari volgde ik een workshop poef haken "-bij- Sas wol wonen&cadeau" te Spanbroek. Ik werd geïnspireerd door het stoere garen: Bobbiny. Een soort touw waar je hele stevige woonaccessoires van kunt maken.


At the end of February I follow a workshop : crochet pouf 
 "-bij- Sas wol wonen&cadeau" in Spanbroek. 
I was inspired by Bobbiny a strong yarn.  
It's very nice to use it for home decoration.

Ik koos de kleur Bobbiny premium vintage denim.

I chose the color: Bobbiny premium vintage denim 


We kregen het patroon, haaknaald nr. 8 (ik haaknaald nr. 9 
omdat ik nogal strak haak) en een 4-tal strengen. 
Het was slim om eerst de strengen 
op te rollen tot grote bollen.
 En toen konden we aan de slag. 
Het was best even wennen en omdat het 
stevig garen is kon ik ook niet uren
achter elkaar haken.

We have got the pattern, a hook nr 8 
( I've got nr 9 because I crochet very tightly) 
 and 4 x Bobbiny yarn.
It was smart to make 4 x balls first before you
started with crochet.
It was quite a bit of getting used to it. 
Because it was sturdy yarn I could only 
two hours on end hooks.


Omdat het grof garen is zie je snel vorderingen.

Because it's coarse yarn, 
you see your work growing.


Nu nog even de bovenkant haken en aanhelen.

Just crochet the upper side and then crochet
to each other.


En klaar is mijn poef. Best trots op.
Nu nog op zoek naar een passend dienblad 
zodat ik 'm kan gebruiken als bijzet tafeltje.

Finished my pouf. Very proud of it.
Now I'm looking forward to a round tray, 
so I can use it as a little table.

Dankjewel weer voor jouw bezoekje.
Geniet van je weekend!


Thank you for visiting my blog.
Have a nice weekend!



Reacties

  1. Mooi! Het garen ziet er ook mooi uit! Leuk idee om het als tafeltje te gaan gebruiken, hier wordt de poef altijd in beslag genomen door onze katten... Het is blijkbaar de ideale slaapplaats!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sigrid. Leuk dat de katten ook dol zijn op een poef -:).

      Verwijderen
  2. Mooi garen! Lijkt wel wat op het garen waar ik laatst een muts van heb gemaakt. Dit is denk ik wel wat stugger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Hilde, het is wel echt touw, niet lekker om daar een muts van te dragen lijkt mij...maar het leent zich wel heel goed voor woonaccessoires zoals deze poef.

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.