Bag parade

Tasjes parade



Het lijkt wel of ik gek ben op tassen (zoals elke vrouw) 😁. In de afgelopen tijd maakte ik er drie! Tja, waarom niet? Eén haakte ik: de avondtas.  Eén maakte ik van fleece (de binnenkant van een oude sweater) met daarop gehaakte blaadjes: de voorjaarstas. En één maakte ik van spijkerstof: de shopper.

It's looks like I'm fond of bags (like every woman)😁. In the last few weeks I made three bags!
Yes, why not? I crochet one: "the evening bag".  I made one of fleece with crochet leafs on it: "a typical spring bag". And the last one I've made of jeans (old trousers): "nice to wear if you are going to shop".



de avondtas / the evening bag

Hier boven zie je de gehaakte tas,
22 cm lang x 25 cm breed,
met een zwart-wit gestreepte voering.
Een oude houten kraal doet dienst als sluiting.

Above you see the crochet one. 
It's 22 cm tall x 25 cm wide.
Inside a black-white stripe fabric.
You can close it with an old wooden bead.

Hier zie je de onderkant van het haakwerk uitvergroot.

Here I've flesh out a detail of crochet.


de voorjaarstas  / a typical spring bag

Voor dit schattige zachte tasje gebruikte ik de binnenkant
van een fleece sweater. De voering is lekker
fris groen. De voorkant versierde ik 
met gehaakte blaadjes.
In het tasje, 22 cm lang x 18,5 cm breed,
kun je met gemak je mobiel plus lipstick 
en portemonneetje kwijt.

This sweet and soft bag is made of 
the inside fabric of a sweater. 
I've coated it with a lime colour fabric.
The front of the bag is decorated 
with crochet leafs.
It's big enough, 22 cm tall x 18,5 cm wide,
to put your phone, lipstck and wallet in it.


de shopper / the shopper

Hier zie je een tas gemaakt van oude jeans, 
30 cm lang x 27,5 cm breed exclusief hengsel.
Ik recyclde ook onderdelen als de rits, 
het detail rechtsboven en rechtsonder 
op de foto: de applicatie.
Dat maakte de tas net iets stoerder en uniek.

This is the bag made of jeans, 
30 cm tall x 27,5 cm wide.
Also I recycle the elements as 
zipper and applications.
That made the bag just something
masculine and unique.

de shopper / the shopper

De voering is van zwart zebra-printachtig spijkerstof, 
waarin ik een zak met rits heb verwerkt.
Daarnaast hangt er aan de binnenkant van de tas 
een sleutelhanger waaraan je je huissleutels kunt hangen.
De tas heeft een blokbodem en een zwart stevig hengsel,
waardoor je 'm diagonaal over je schouder kunt dragen.

The lining of the bag is a zebra look-a-like jeans
with a little pocket + zipper in it.
On the inside of the bag there is a keychain.
The bag has a bock bottom and a solid handle,
so you can wear it diagonally over your shoulder.


Ik hoop je weer geïnspireerd te hebben 
met mijn ontwerpen.
En wens je een fijn Paasweekend!

I hope to inspire you again with my creations.
Wish you a lovely Easter!




SaveSaveSaveSaveSaveSave

Reacties

  1. Wat handig, een tas voor elke stemming! Ze zijn allemaal mooi, maar die lentetas spreekt me nog het meest aan. Geniet van de paasdagen en stop wat eitjes in je tas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, fijne hé? Die voorjaarstas is ook wel erg cute. Maar mijn spijker vind ik ook erg stoer...kortom inderdaad waar heb ik zin in vandaag.... Jij ook fijne paasdagen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.