Tunisch gehaakt kussen

Mijn eerste eigen project met tunisch haken is een feit. En ik moet zeggen het is erg leuk geworden.


Het begin vond ik niet echt makkelijk. Zeker niet met die 
bamboe haaknaalden. Ze zijn prachtig, echt waar!
Maar de lussen van het katoen glijden niet heel fijn.


In het roze bedacht ik een hartje. Een beetje tellen,
een paar keer uithalen en zie hier het resultaat.


Omdat zo'n tunisch gehaakt lapje behoorlijk krult
is het noodzaak dat je het blokt.


En zo ontstond een kleurrijk palet.


Vandaag heb ik de achterkant van stof eraan
genaaid met de naaimachine.
En niet te vergeten mijn 
label-knoopje eraan gezet.
Hoe leuk?!

Dank je wel weer voor je bezoekje
en alvast een heel fijn weekend!


Reacties

  1. Leuk dat tunisch haken. Ik heb zelf geen tunische haaknaald, maar met een ouderwetse kun je ook wel wat kleins maken. Ik herinner me ook dat de eerste toeren even prutsen zijn.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik niet met alle steken even goede vrienden ben. En ik heb nu twee brienaalden gekocht met zo'n haak eraan en dat haakt heel fijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.