Stoer haken

Voor Kerst hadden wij bij IKEA een mooie ranke lamp gekocht (kleine fitting) met daarbij een passende grote kerstster. Heel leuk!! De ster ligt natuurlijk al weer lang opgeborgen achter het luik, maar de voet vond ik mooi op de vensterbank staan.

Before Christmas we bought a lamp with a little socket by IKEA.

Hierop had ik een klein kapje gezet, maar dat was niet naar mijn zin:
After Christmas I put a small lampshade on it. But I wasn't happy with it:


Je zag het onderste van de fitting.

Ik wilde graag een stoerdere uitstraling hebben.
Daarom begon ik vorige week 
met het omhaken van het kapje, zoals 
jullie wellicht gezien hebben op instagram. 
Maar ook dat gaf niet de voldoening.
Nog steeds te klein.

Nadat ik afgelopen woensdag een rondje was 
wezen doen langs de Kringloop , Kwantum 
en Riviera Maison en geen kap kon
vinden (omdat ik er één met een kleine 
fitting nodig had) 
bedacht ik...

" Ik ga zelf een kap maken van kippengaas 
en dat ga ik omhaken".

I will make a lampshade of chicken wire.
And then I will crochet it with cord.

Zo gezegd, zo gedaan.
Uit de schuur haalde ik een stuk gaas 
te voorschijn en rolde dat in de juiste maat. 
Vervolgens vormde ik van ijzerdraad een
systeem waardoor ik de kap op de 
gloeilamp kon zetten.
Nadat ik alles stevig had vastgezet,
kon het omhaken met touw beginnen.


Natuurlijk is het best zwaar, want touw werkt
niet echt mee, laat staan het kippengaas.

Of course it is not as simple as it liked, but the result
will makes you smile.

Maar telkens na een paar regels, 
wordt het project mooier.



Gisteravond haakte ik de kap af in het zonnetje
onder onze veranda... zo fijn!

En zie hier het resultaat:
Look at the result:


Wat een verschil. Een stoere lamp, die ook
nog eens gezellig staat.




De lampenkap is 23 cm hoog en 
de diameter is 13, 5 cm.

The lampshade is 23 cm high 
and the diameter is 13, 5 cm.


Bedankt weer voor je bezoekje
en een fijne week gewenst!

Thanks for visiting my blog.
Have a nice week!




Reacties

  1. Heel leuk gedaan, ik wou dat ik ook zo veel inspiratie had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita....ik heb nog zoveel meer ideeën... Kom rustig vaker langs en als ik je op weg kan helpen moet je het maar zeggen hoor.
      Fijne zondag!

      Verwijderen
  2. Mooi effect, net geweven. Heb je een kettingsteek gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik heb gewoon losse ' letterlijk' vastgehaakt aan het kippengaas.

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Slim om gaas te gebruiken om de kap van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het ging oo zeg best makkelijk en hij staat zo gezellig, echt leuk!

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.