Tunisch gehaakt kussen nr. 2

Eindelijk is het af, mijn tweede Tunisch gehaakte kussen.


Enige tijd terug had ik de Scheepjes Catona  
geshopt en nieuwe Tunische haaknaalden nr 4,5 en 5.


De kleurnr. van links naar rechts zijn: 173 / 399 / 226/ 397 / 251.

De steek die ik zou haken was snel beslist: de basissteek! 
En het patroon ook: een viertal kleuren achter elkaar haken 
zodat je een lange baan krijgt. En dan in totaal 3 banen naast elkaar.  
Per kleur 25 steken op haaknaald nr. 3,5 en 40 rijen hoog.



Baan 3 op de haaknaald.


Hier is de lap klaar. Toen ik de 3 banen
aan elkaar had genaaid, vond ik het geheel best saai.
Ook al had ik er al een paarse rand met vasten 
op haaknaald nr. 3 omheen gehaakt.

Dus besloot ik om de lap wat op te leuken met 
borduursels en een paar rijen lossen.


Hier zie je een paar close-up foto's.
Op de foto hierboven zie je een kruissteek
geborduurd.

Hieronder zie je dat ik ook twee banen met 
lossen op het haakwerk heb gehaakt. 
En ook weer een rij kruissteken.



Zo is het resultaat geworden.
Het kussen is totaal 44 cm breed x 37 cm hoog.


De achterkant is van zacht paarse fleece met 
wederom een verborgen rits.


Dit kussen staat heel gezellig te pronken 
op de eetbank, wachtend op zijn buurman.
Dus aan de slag voor nog kussen.
Of dat Tunisch wordt?

Wordt vervolgd!







Reacties

  1. Wat een mooi, origineel kussen! Mooie kleuren die zacht in elkaar overvloeien lijkt het wel.
    Dat Tunisch haken moet ik toch dringend eens gaan proberen zo te zien!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel hoor! De kleuren heb ik inderdaad bewust zo uitgekozen en ik hoopte dat het in elkaar zou overvloeien.Dat is dus gelukt, helemaal happy! En suc6 met het starten van Tunisch haken!

      Verwijderen
  2. Prachtig gemaakt en de keuze van de katoentjes I ♥ IT ...
    Fijn weekend ... lieve en creatieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Valerie, hij staat ook zo mooi! Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.