Paaskippen en -mandjes

Naast de Paashazen maakte ik ook een paar kippetjes en mandjes allemaal met de Lennie Flennerie Basics en Tools en Adds.





Ik maakte eerst een schets en gebruikte
de tool Birdie als basis voor de kip
op Colourpad wit.

Deze beplakte ik aan beide kanten met stof.
Aan de onderkant liet ik een stukje stof
hangen, handig om hier later de pootjes
onder vast te plakken.

Uit rode vilt knipte ik het kammetje en lelletje.
De staart werd gemaakt van een veer.

Voor de pootjes gebruikte ik twee kraaltjes 
en een draadje wol.

Tenslotte nog twee vleugeltjes, ook uit rode vilt.
En deze plakte ik met Stick on op de stof.
Met een stift tekende ik nog een oogje.
Draadje aan de bovenkant en klaar.




Voor de mandjes gebruikte als basis de sweet little box.
Voor het gevlochten mandje begon ik met het knippen 
van stroken stof.

Daarna ging ik ze in elkaar weven en

nam een stuk oranje Colourpad.

Daar plakte ik mijn geweven stukje stof op.

Vouwde het in elkaar.

Met Stick on en stof maakte ik een 
hengseltje en werkte het mandje af met een lintje.



Alles hangt gezellig in mijn Paastakken.


Fijn weekend!










Reacties

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.