Gehaakt kussen

Laatst was ik weer eens bij de Zeeman en kocht hele leuke roze/grijs gemêleerde en grijze wol. Lekker dik, geschikt om met haaknaald nr 5 te haken. Ik dacht leuk om kussens van te haken.




Op de site van " Jip by Jan" werd ik geïnspireerd door de volgende haaksteek:

Je haakt eerst een rij lossen (een even aantal), hier met grijs.
De volgende toer (ook met grijs) begin je met drie lossen om te keren en je slaat er twee over om vervolgens een vaste te haken. Dan telkens: twee lossen haken, twee lossen overslaan van de vorige toer om vervolgens weer een vaste te haken.
De derde toer zijn stokjes, en deze haakte ik met de roze/ grijs gemêleerde wol. In elke twee lossen van de vorige toer haakte ik drie stokjes tot het eind.
De vierde rij haakte ik weer met grijs: - 2 lossen en 1 vaste na drie stokjes, 2 lossen en 1 vaste na de volgende drie stokjes (herhalen tot aan het eind)
De vijfde rij weer stokjes met de roze/grijs gemêleerde wol.
etc, etc, etc.



Een fijn patroon om te haken, werkt zelfs verslavend!



Uiteindelijk heb je wel heel wat draadjes weg te werken...



Voor de afwerking haakte ik nog een extra rand vasten
om de lap heen.






De gehaakte lap naaide ik vast op een heerlijke 
zachte grove grijze ribstof.

Het kussen is 1 van de favorieten in huis.
Dus kussen nummer twee is alweer in de maak.



Reacties

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.