Tilly


Eindelijk heb ik mijn eigen Tilda pop: " Tilly"!  Het is wel even een klusje, maar erg leuk om te maken. Ze krijgt een mooi plaatsje in huis.






Het patroon heb ik uit het boek Tilda with love, wat ik laatst heb gekocht. 
Haar lijfje heb ik gemaakt van een oud roze-kleurig hoeslaken. 
Haar broek heb ik van een restje stof van een dekbed overtrek. 
En haar truitje is van wolvilt.


Hier ben ik bezig met haar rokje: een leuk roze-wit 
stippen stofje (Kwantum) met een zigzag lintje onderaan.



Haar vleugels zijn van wolvilt. De voor- en achterkant heb ik
geborduurd op de naaimachine. Om de vleugels
wat stevigheid te geven heb ik een laagje karton
tussen het wolvilt gedaan alvorens ik de 
laagjes op elkaar vastnaaide.


Haar haar heb ik van heel zacht katoen gemaakt, 
bijna fluweelachtig. Haar oogjes  
zijn twee speldenknopjes. 


En de wangetjes zijn
voorzien van een vleugje blush.


Het roosje dat zij vasthoudt is bijna helemaal 
met de hand gemaakt. Aan de 
onderkant van het roosje heb ik drie wolvilten
blaadjes, in verschillende groene kleuren, vastgemaakt.
Daaromheen nog een voile lint in weer een andere kleur groen.


Haar schoentjes zijn van dezelfde stof als het roosje.




Toen ik " Tilly" gisteren eindelijk af had, vroeg 
mijn dochter: " Mam, wil jij ook zo'n pop
voor mij maken?"  Daar kon ik
natuurlijk geen "nee" op zeggen. Een volgend
projectje is geboren...

Fijne paasdag nog!




Reacties