Patchwork kussen

In de zomervakantie maakte ik dit kussen. Iets anders dan anders, want dit is er een met patchwork.


Ik had nog stof over van het inkorten van grijs-witte geruite gordijnen. (Deze gordijnen hangen inmiddels op de babykamer van mijn vriendin) Mijn vriendin zei, 'oh daar kun je voor mij wel een vlaggenlijn van maken'. Ik dacht, is dat niet een beetje saai, alleen grijs-witte ruitjes? Omdat het best aardig wat stof was had ik nog ander idee: een kussen met patchwork!

Op zoek naar bijpassende stofjes in mijn stoffenmanden kwam ik een grijs met witte stippen stof tegen, en een mooie grijze spijkerstof. Nou daar werd al snel een voorkant mee gemaakt.





Ook had ik nog een mooi lang shirt van mijn man liggen, te mooi om weg te gooien, en die zou prima door kunnen als achterkant.




Dus toen het kussen af was, gaf ik het aan mijn vriendin. Ze wist niet wat ze zag! De stofjes paste zo goed in het geheel op de babykamer (ik had de kamer nog niet eens gezien, ik wist alleen dat grijs en wit de hoofdkleuren waren).

En nu staat het kussen vrolijk te wachten op de babykamer totdat de baby zich aankondigt.



p.s. de vlaggenlijn is inmiddels ook gemaakt maar, kan ik jullie helaas nog niet laten zien. Het wachten is op de baby.


Reacties

  1. Het patchwork kussen is prachtig,
    het past zo mooi bij de babykamer!
    Grijs vind ik altijd leuk om mee te combineren,
    zowel voor een meisje als een jongen.
    Nog een gezellige avond,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kussen. Erg leuk voor de babykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een schitterend kussen, en wat heb je het netjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.