Tafeltent

Begin juni kreeg ik de volgende vraag van een collega van mij, "Kun jij zo'n tafeltent voor mijn dochtertje maken? " Ik reageerde meteen enthousiast, tuurlijk kan ik dat! Maten en voorkeur van stof werden doorgegeven. Dus ik op zaterdag 16 juni naar de Albert Cuyp om stof en fournituren in te kopen: HEERLIJK! De Boerenbonthal is echt een wallhala voor creatievelingen die zich beig houden met stof.
Drie weken lang heb ik in de avonduren gemeten, geknipt en achter de naaimachine gezeten. En afgelopen dinsdag was het dan zover, ik bracht de tafeltent naar mijn collega en zij was er heel blij mee. Haar dochtertje heeft 'm voor haar verjaardag gekregen en er is inmiddels al flink in gespeeld.

Hier boven zie je de deur, afgewerkt met bolletjeslint.

Een zijkant met bloemen en een vlinder, waarvan de rode vleugels
alleen in het midden zijn vastgenaaid, zo krijg je een leuk 3D effect.

Een van de twee ramen, hieronder zie je close-ups van hoe ik het heb afgewerkt.


 
De andere zijkant, met een vogelhuisje en een vogel. 

Hier nog een paar details. Het hart van de bloem is een knoop
en de blaadjes zijn ontstaan door lusjes in het lint.

Reacties

  1. mooi gedaan! en daarmee wordt de ruimte onder tafel ooknog eens benut!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel hoor voor je compliment. Het was een hele klus maar super leuk om te doen.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.