Huisje, boompje en beweging

Op verzoek van mijn vriendin heb ik deze lieve en veelzijdige mobiel gemaakt. Zij wil 'm weggeven als kraamcadeautje aan haar schoonzus die op 30 mei jl. is bevallen van een jongetje die de naam Jayden heeft gekregen. Zijn babykamer is oranje-wit.

De mobiel bestaat uit een huisje, boompje en een auto. Alle drie de onderdelen bestaan uit stof met details van wolvilt. Op het huisje heb ik de geboortedatum geborduurd en op de voordeur de naam Jayden. Het borduren doe ik ook gewoon met de naaimachine... wat ben ik toch blij dat ik anderhalf jaar geleden een nieuwe machine heb gekocht, maar dit terzijde.

De boom heb ik van superleuke stof geknipt waar de vogels al op stonden. De blaadjes op de boom heb ik alleen in het midden doorgestikt voor een speels effect. Op de stam een heus boomschors met daaronder de lengte van Jayden.

Op de auto lees je Jayden zijn geboortegewicht. De auto heeft een deurtje wat je open en dicht kunt doen. Mijn label fungeert als uitlaat. En in de auto zitten twee belletjes verstopt. En wat nu zo leuk is, ik heb de auto aan de achterkant voorzien van klitteband zodat je de auto kunt loshalen. En dan is de auto meteen een leuke rammelaar.














Hier zie je dat ik de achterkant van de auto heb voorzien van een klein stukje klitteband. Dit is ook meer dan genoeg, want wat blijkt? Klitteband is echt heel sterk. Ik had namelijk eerst een langere strook, maar toen kreeg ik de auto amper los.






Nou veel plezier Jayden met deze vrolijke mobiel!

Reacties